AUXILIUM TRAVEL RETAIL

Travel Retail: aandacht voor uw product

Auxilium Travel Retail is onderdeel van de AUX Field Marketing Group en is sinds 2005 gespecialiseerd in het vertegenwoordigen van merken op de luchthaven. Zowel voor als achter de douane.

In de internationale omgeving van de luchthaven heeft u behoefte aan een resultaatgerichte aanpak van (sales)promoties voor uw merk. Wij verzorgen promotie, sales, hospitality en cosmetica personeel als ook  full concept services.

Reeds jarenlang worden vele merken vertegenwoordigd door de brand ambassadors, salespromotors en beauty advisors van Auxilium Travel Retail en zijn wij preferred supplier van Schiphol Airport Retail/Gebr. Heinemann en preferred partner van Schiphol Media, Schiphol Group/Real Estate, KLM Business Lounge en Kappé.

Wij werken onder andere voor Unilever, Puig, Guerlain, Courvoisier, Hendrick’s Gin, Moët Hennessy, Licor 43, Glenfiddich, Jim Beam, Leonidas en nog vele andere merken mogen wij tot ons portfolio rekenen. Prachtige merken die van de diensten van Auxilium Travel Retail gebruik maken.

Naast het verzorgen en het trainen van de meest geschikte sales- en promotiemedewerkers, het bijhouden en verwerken van alle verkoopresultaten in overzichtelijke rapportages, verzorgt Auxilium Travel Retail voor u de gehele (vaak langdurige) administratieve procedure omtrent de benodigde toegangspassen en security controls.

Auxilium Travel Retail  kent het volgende dienstenpakket:

  1. Sales promotors
  2. Beauty Advisors
  3. Brand ambassadors
  4. In-store staffing
  5. Chinese sales activaties en promoties
  6. Thema activaties
  7. Hospitality
  8. Enquêtes & research

Sales Promotors

De sales promotors van Auxilium Travel Retail laten uw doelgroep op een persoonlijke en actieve manier kennismaken met uw merk en/of product op Schiphol. Dit kan zowel voor, als achter de douane.

Onze sales promotors zijn flexibele, goed getrainde, commerciële en proactieve verkopers met ervaring, die aansluiten bij uw merk.

Sales promotor Schiphol

Door de jarenlange ervaring weten zij precies hoe je het beste de internationale reiziger kunt benaderen.

Ook op de vloer wordt de opvolging, training on the job, refreshment trainingen en coaching verzorgd door Auxilium Travel Retail  met (tussentijdse) custom made rapportages en evaluaties.

Al onze sales promotors op de luchthaven spreken minimaal correct Nederlands en Engels. Naast deze basis talen hebben wij ook teams die o.a. Mandarijn, Russisch, Frans, Duits, Spaans en Portugees spreken.

Onder sales promotions verstaan wij promoties, sales, sampling en flyering. Onze sales promotors hebben kennis en ervaring in de categorieën Liquor, Confectionary, Electronics, Cosmetics, Food en Non-Food.

 


Beauty Advisors

De beauty advisors van Auxilium Travel Retail zijn getraind in cosmetica, skincare en parfum promoties. In een internationale omgeving als Schiphol is het des te belangrijker dat de klant een positieve ervaring heeft met uw merk of product.

Onze beauty advisors zijn communicatief sterk, gespecialiseerd in huidverzorging, parfum of cosmetica en hebben jarenlang ervaring in het adviseren van klanten. Zowel in cosmetica winkels achter de douane, als in pop-up shops op Schiphol Airport.

 

De beauty advisors zijn op verschillende manieren inzetbaar en worden na het volgen van een cosmetica training ook on the job gecoached.

Gezien Schiphol Airport constant in beweging is, is het ook voor ons personeel belangrijk dat zij meegaan met de trends en ontwikkelingen binnen de cosmetica branche. Onze coach bezoekt daarom wekelijks de winkels en promoties, om zo sturing te geven waar nodig.


Brand Ambassadors

Een Brand Ambasssador van Auxilium Travel Retail vertegenwoordigt uw merk op regelmatige basis en vormt daarmee de oren en ogen van uw bedrijf op de momenten dat u niet aanwezig kunt zijn.

In de dynamische en internationale wereld van Schiphol, is het verhogen van de sales en naamsbekendheid een van de belangrijkste taken van de Brand Ambassador en controleert hij/zij ook de positie en voorraden van uw merk.

 

In de dynamische en internationale wereld van Schiphol, is het verhogen van de sales en naamsbekendheid een van de belangrijkste taken van de Brand Ambassador en controleert hij/zij ook de positie en voorraden van uw merk.

Uiteraard wordt ook de positie ten opzichte van uw concurrent in de gaten gehouden.

Om van een afstand inzicht op uw activatie te krijgen, ontvangt u op regelmatige basis updates, resultaten, feedback en op maat gemaakte online evaluaties. Op deze manier bent u altijd op de hoogte van het verloop van de sales of promotie actie.

Korte lijnen vinden wij belangrijk daarom staat u ook direct in contact  met uw Brand Ambassador. Hierdoor blijft u altijd up-to-date en krijgt u snel antwoord op eventuele vragen van de vloer.

Onze Brand Ambassadors hebben kennis in de categorieën Liquor, Confectionary, Electronics, Cosmetics, Food en Non-Food.

 


In-store Staffing

Iedereen kent die drukke periodes, waarbij extra support welkom is. Auxilium Travel Retail  biedt ervaren in-store staffing om u te ondersteunen tijdens piekdagen, vakanties of andere drukke periodes.

Brand ambassador Schiphol

Auxilium Travel Retail verzorgt voor diverse bedrijven in-store staffing. Onze geworven en speciaal geselecteerde medewerkers maken deel uit van uw winkel en zijn een aanvulling op uw vaste personeel. Zij draaien mee binnen uw eigen organisatie.

Auxilium Travel Retail maakt het u makkelijk om aan snel en flexibel personeel te komen. U heeft geen omkijken meer naar roosters, uitbetalingen en voldoende bezetting. Daarbij scheelt het u in vaste kosten. Wij nemen dit voor u uit handen, zodat u zich kan focussen op overige zaken.


Chinese Sales Activaties en Promoties

Amsterdam Airport Schiphol is zeer gericht op de Chinese reiziger. De Chinese reiziger is vaak te vinden op Amsterdam Airport Schiphol en heeft een hoog bestedingspatroon. Niet voor niets zijn over de luchthaven allemaal aanduidingen in het Chinees weergeven.

werken op Schiphol

Auxilium Travel Retail verzorgt al jarenlang promoties gericht op de Chinese consument. Vooral tijdens feestdagen, zoals Chinese New Year en The Golden Weeks.

Wij hebben dan ook een vast team met Mandarijn sprekende medewerkers, die naast de beheersing van de taal, ook bekend zijn met de cultuur en gewoontes van de reizigers.

Op deze manier worden de klanten op een vertrouwde manier verwelkomd, waarmee de verkoop weer uiteraard wordt gestimuleerd.


Thema Activaties

Op Amsterdam Airport Schiphol wordt er veel aandacht besteed aan (inter-)nationale feestdagen en thema’s. Denk hierbij aan Kerst, Pasen, Valentijnsdag, Moederdag, maar zeker ook aan Black Friday en Halloween.

thema karakters

Themaconcepten kunnen een goede aanvulling zijn voor promoties rondom specifieke dagen en periodes in het jaar, maar ook voor specifieke doelgroepen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld Chinese New Year.

Auxilium Travel Retail denkt graag met u mee om uw merk/product op een creatieve en ludieke manier onder de aandacht te brengen en kan, indien wenselijk, ook zorgdragen voor het gehele concept van A tot Z.

 

gerelateerde onderwerpen: |foto marketing|thema characters|

 


Hospitality

Wilt u uw gasten op een speciale manier op Schiphol ontvangen of wilt u als Duty Free manager eens goed in de winkels achter de douane kijken?

De  getrainde hosts en hostesses van Auxilium Travel Retail nemen  u veel werk en zorg uit handen. Zij zorgen ervoor dat uw gasten van ontvangst tot vertrek in de watten worden gelegd.

hostess travel service

Onze hosts en hostesses spreken meerdere talen en zijn bekend met de verschillende culturen en gebruiken. Zij zorgen dat uw gasten zich welkom voelen, verschaffen de juiste informatie, begeleiding en wijzen de weg.

Onze hosts en hostesses kunnen daarnaast voor verschillende evenementen ingezet worden, zowel voor als achter de douane. Zij kennen de regelementen van de luchthaven en zorgen ervoor dat het uw gasten aan niets ontbreekt.

Dit alles kunnen wij aanpassen naar uw wensen. Wilt u een speciaal ontvangst met een typisch Hollands welkomstgeschenk…? Wij regelen het voor u. Zo denken wij met u mee en adviseren en organiseren wij uw opdracht tot in de puntjes.

gerelateerde onderwerpen: |travel service cruise terminals|

Enquêtes & Research

Auxilium Travel Retail kent als geen ander het belang van volledige en betrouwbare informatie op juist die momenten dat er geen activaties plaatsvinden of dat u niet aanwezig kunt zijn.

Daarom bieden wij u enkele mogelijkheden waardoor u in periode van non-activatie toch van een goede inlichtingen stroom voorzien blijft.

Auxilium Travel Retail biedt de mogelijkheid om diverse op maat gemaakte onderzoeken uit te voeren. Denk hierbij aan:

  • Concurrentieonderzoeken
  • Belevingsonderzoeken
  • Mystery visits
  • Product onderzoeken
  • Tevredenheidsonderzoeken
  • Imago-onderzoeken

Al deze onderzoeken worden per visit online verwerkt, waardoor u real time de resultaten kunt volgen. Na afloop van de gewenste periode volgt een heldere rapportage met analyses, conclusies en aanbevelingen.

gerelateerde onderwerpen: |mystery visits| storechecks| shopping stimulate programs|