Belang van demonstraties
Auxilium Sales & Retail Service verzorgt in opdracht van vele klanten diverse demonstraties. Dit doet zij op grote beurzen als de Huishoudbeurs en Negenmaandenbeurs op de RAI. Maar ook in groothandels en diverse winkels. Instore en outstore.
Demonstraties stimuleren natuurlijk de aankoop door consumenten en vormen een effectieve manier om uw al dan niet zakelijke doelgroep kennis te laten maken met uw product. Zij bieden daarnaast de mogelijkheid om nadere tekst en uitleg te geven en om interactief met uw doelgroep te kunnen communiceren.
Stimuleren verkoop
Afhankelijk van het product of de dienst en afhankelijk van de locatie kiest Auxilium Sales & Retail Service voor een individuele benadering of juist een groepsgewijze.
In het laatste geval maakt Auxilium Sales & Retail Service vaak gebruik van bv headsets waardoor bij elke toehoorder de boodschap helder en duidelijk overkomt. Zowel nabij het schap of verkooppunt als ‘nearstore’ waarmee een grotere traffic naar het verkooppunt genereert kan worden.
De demonstrateurs en demonstratrices van Auxilium Sales & Retail Service zijn op dat moment de ambassadors van uw merk. Zij dienen vakinhoudelijk alles te weten over het product of dienst, over de concurrentie in de desbetreffende markt waaronder ook de prijstellingen.

Brand ambassadors
Onze Brand Ambassadors zijn in staat om goede contacten met de retailers te onderhouden. Een voorwaarde voor het slagen van een demonstratie is een positief en energiek contact met de Brand Ambassador enerzijds en de retailer en al haar personeel anderzijds.
De Brand Ambassador is op moment van demonstratie onderdeel van het gehele team met dezelfde doelstelling: structurele omzetverhoging! Uiteraard helpen price offers en andere positieve verkoopimpulsen hierbij.
Maatwerk Auxilium Sales & Retail Service
Auxilium Sales & Retail Service kan indien gewenst zorg dragen voor de gehele (voorbereidende) logistiek. Van (gekoelde) opslag tot inhuur of laten maken van demo-materiaal tot het maken van de afspraken met de demo locaties.
Auxilium heeft hiertoe vaste en heldere procedures ontwikkeld waardoor alle betrokken, van klant en hoofdkantoor tot winkelpersoneel en brand ambassadors, exact op de hoogte zijn van alles hetgeen komen gaat.
Gerelateerde onderwerpen: | promotieteams | samplingteams | flyerteams | verkoopteams | mystery shopper |
