Onze mystery shoppers worden zorgvuldig getraind en geselecteerd om het gewenste bezoekersprofiel te matchen. Dit zorgt ervoor dat hun ervaringen en feedback representatief en relevant zijn voor uw specifieke klantendoelgroep.
Elke mystery shoppingbezoek volgt een op maat gemaakt script dat in samenwerking met u is opgesteld. Dit levert gestructureerde en gerichte informatie op die precies aansluit bij uw evaluatiedoelen en behoeften.
Na elk bezoek ontvangt u een gedetailleerd rapport met betrouwbare resultaten en concrete aanbevelingen. Dit helpt u om inzicht te krijgen in de klantbeleving en verbeterpunten te identificeren voor een optimale winkelervaring.
Denk je wel eens als je een winkel binnenkomt of een restaurant bezoekt dat er verbeterpunten zijn op gebied van service of in de dienstverlening? Er is een mogelijkheid om daar iets aan bij te dragen, namelijk als mystery shopper. Bij Auxilium kun je als mystery shopper niet alleen de retail- en horecawereld beter leren kennen. Je helpt de bedrijven bovendien om de kwaliteit van hun dienstverlening naar een hoger niveau te brengen.
Een mystery shopper, of mystery guest, brengt op verzoek van een bedrijf als opdrachtgever op onverwachte momenten een bezoek aan een winkelfiliaal of aan een hotel. Door gebruik te maken van de faciliteiten of door een aankoop te doen, krijg je een goed beeld van de dagelijkse gang van zaken. Dit doe je anoniem en het aanwezige personeel is dus niet op de hoogte van je komst of van de reden van je bezoek. Hierdoor krijg je een realistisch beeld van het betreffende bedrijf. Het personeel is zichzelf, doordat ze niet weten dat hun werk of de locatie gemonitord wordt. Een mystery guest worden doe je dus om op een objectieve manier verbeterpunten aan te kunnen geven, maar ook om te laten zien waar het goed gaat binnen een bedrijf.
Een belangrijk onderdeel van je werk als mystery shopper is dat je de bedrijven die hun dienstverlening onderzocht willen hebben, ook werkelijk bezoekt. Je observeert de locatie, let daarbij bijvoorbeeld op de netheid van het restaurant of op de overzichtelijkheid van de aangeboden winkelproducten. Daarnaast maak je contact met het personeel, zodat je ook een goed inzicht krijgt in de professionaliteit, deskundigheid en klantvriendelijkheid.
De zaken die je tijdens je bezoek registreert en constateert, noteer je, inclusief een onderbouwing. Na de totale evaluatie van je bezoek stel je een rapport op. Hierin geef je aan wat je opviel, wat je als positief hebt ervaren en wat er minder goed was. Deze rapportage helpt de opdrachtgever om te bepalen waar verbeteringen in het bedrijf noodzakelijk zijn.
Je kunt een mysteryshopper worden voor verschillende bedrijfstakken. Vaak worden mystery guests ingezet in winkels, maar je kunt ook mystery guest in een hotel worden of mystery guest in een restaurant worden. Denk je eraan om mystery guest te worden in een hotel? De kosten die je maakt voor deze bezoeken, worden over het algemeen gewoon vergoed. Voordat je aan je opdracht begint, krijg je van ons een training. Daarbij leer je waar je op moet letten tijdens je bezoeken aan de bedrijven.
Vaak hebben de bedrijven een specifieke reden om een mystery guest in te schakelen. Het is dus belangrijk dat je daarmee rekening houdt en ook op die specifieke aspecten ingaat tijdens je bezoek. Denk aan een afhandeling van een klacht over het ontbreken van handdoeken op een hotelkamer of het bestellen van een ontbijt op de hotelkamer. Een mystery guest moet dus oplettend zijn, maar tegelijk onopvallend, zodat het personeel zich niet bewust is van het feit dat je om deze reden vragen stelt of rondkijkt.
Bij Auxulium zien we de mystery shoppers als een belangrijk onderdeel van de dienstverlening die we met onze fieldmarketing bieden, zoals promotie en de grid girls. Meld je dus aan en word mystery shopper. We werken hierbij samen met onze professionele partner Excap mystery shopper.
Wil je liever niet in de anonimiteit werken, maar jezelf op andere manieren in de dienstverlening inzetten? Kijk dan eens naar onze andere mogelijkheden op het gebied van fieldmarketing, zoals optreden als professioneel danser tijdens een festival of werken als hostess tijdens een bedrijfsevenement.