Wat is fulfilment en wat betekent het voor u?
Bij fulfilment besteedt u o.a. uw voorraadbeheer, opslag, orderpicking en logistiek uit aan een hierin gespecialiseerd bedrijf. Al jarenlang beheert Auxilium Sales & Retail Service de fulfilment voor zowel grote als kleine bedrijven. Bedrijven die gespecialiseerd zijn in zowel B2B als B2C.
Hoewel de disciplines veel raakvlakken hebben onderscheidt Auxilium Sales & Retail Service e-fulfilment enerzijds en project fulfilment anderzijds. Bij e-fulfilment is uw webshop leading en kent daardoor veelal vaststaande procedures.
Projectfulfilment bestrijkt een veel breder terrein. Niet alleen de online-wereld wordt hierin vertegenwoordigd, maar ook de totale offline kant wordt hierin bestreken. Met andere uitgangspunten, andere vereiste logistieke procedures. En dus ook andere services die Auxilium Sales & Retail Service u kan aanbieden. Inclusief het voeren van volledige sub-administraties en inkoop van goederen.
[Opslag] / [Ontvangst & controle goederen] / [Voorraadbeheer] / [Verwerken van de bestellingen]
[Orderpicken & verpakken] / [Verzending & retour-logistiek]
Opslag
Auxilium Sales & Retail Service beschikt over ruime opslagmogelijkheden (600m2) die over alle benodigde faciliteiten beschikken. Vrachtwagens kunnen eenvoudig uitladen middels aanwezige dock-stations. En uiteraard hebben wij pallet wagens en heftrucks tot onze beschikking.
Alle goederen worden overzichtelijk bij elkaar in palletstellingen geplaatst. Voor goederen met een hogere individuele waarde beschikken wij over meerdere kluizen. Tezamen met aanwezige alarminstallaties zijn uw goederen gegarandeerd veilig opgeslagen.

Ontvangst & controle van de goederen
Uiteraard beginnen we met het in ontvangst nemen van de goederen. Deze worden bij binnenkomst direct geteld, indien noodzakelijk gecontroleerd op THT data en nagekeken op eventuele schades. Vervolgens worden alle goederen en overige benodigde gegevens netjes ingeboekt in ons voorraadsysteem.
Heeft u problemen met het transport van uw goederen naar ons opslag adres? Geen probleem. Auxilium Sales & Retail Service werkt samen met verschillende vervoersbedrijven en wij nemen deze logistiek graag van u over.

Voorraadbeheer
Goed voorraadbeheer is van opportuun belang. Immers geen voorraad betekent geen verkoop. Auxilium Sales & Retail Service werkt met transparante voorraadsystemen, waaruit u real time eenvoudig het verloop van de voorraad (aanleveringen, verkoop middels verschillende kanalen, retouren) kunt aflezen.
Auxilium Sales & Retail Service werkt nagenoeg altijd met een ijzeren voorraadsysteem. In overleg met de klant wordt de minimale voorraad bepaald die altijd aanwezig moet zijn. Waardoor bestellingen zonder oponthoud gewoon geplaatst kunnen blijven. Bij het bereiken van de minimale voorraad trekt Auxilium uiteraard tijdig bij de klant aan de bel. Dit geldt uiteraard ook voor de verpakkingsmaterialen.
Naast het beheren van de voorraad bestaat er ook de optie om het gehele inkoopproces bij Auxilium Sales & Retail Service neer te leggen, zodat u helemaal geen omkijken meer heeft naar artikelen die uitverkocht dreigen te raken. In goed overleg kan Auxilium Sales & Retail Service rechtstreeks bij uw leverancier op tijd de gewenste artikelen bestellen.
Verwerken van bestellingen
Naar aanleiding van bestellingen via een webshop ontvangt Auxilium Sales & Retail Service veelal direct een kopie per email van de bevestiging die ook naar de besteller verzonden wordt. In 99% van deze bestellingen zal betaling ook al hebben plaatsgevonden. Ingeval van webshop verzoeken wij ook altijd tot toegang tot deze webshop met het oog op bijvoorbeeld het printen van adreslabels.
Wij bieden echter ook andere bestelmogelijkheden aan, waarlangs een consument of bedrijf een bestelling kan plaatsen.
Op de eerste plaats middels een orderformulier dat de besteller per email aan ons kan zenden, waarna de order in ons administratiesysteem wordt verwerkt. De klant krijgt keurig een bevestiging van de bestelling toegestuurd middels een pakbon op basis waarvan de factuur wordt gemaakt en uitlevering zal plaatsvinden.
Auxilium Sales & Retail Service heeft ook de mogelijkheid aan om telefonisch bestellingen aan te nemen. Middels een helpdesk of klantenservice. Ook hier ontvangt de besteller een bevestiging middels pakbon en volgt uiteraard factuur en uitlevering.
Überhaupt is het uitbesteden van uw klantenservice een overweging waard. Wie anders dan uw eigen fulfilment partner heeft het beste zicht op uw goederen en zendingen? Vragen over bestellingen, voorraden en processen kunnen snel opgepakt worden, zonder dat u daar zelf iets voor hoeft te doen.
Orderpicken en verpakken
Auxilium Sales & Retail Service besteedt veel aandacht aan de voorbereiding van het orderpicken en verpakken van het product. Juist dan wordt de efficiëntie bepaalt, waardoor tegen zo laag mogelijke kosten de meest correcte en snelle levering kan worden verricht.
In welke vorm de goederen verpakt worden gaat uiteraard in overleg met de klant. Vaak beschikken klanten al over gepersonaliseerde verpakkingen. Indien gewenst kan Auxilium Sales & Retail Service zorgdragen voor de inkoop van verpakking naar keuze. Tot palletdozen aan toe.

Verzending- en retourlogistiek
Auxilium Sales & Retail Service heeft (volume) afspraken met post- en pakketverzenders. Waarbij het mogelijk is om de bestelling aangetekend en/of inclusief verzekering te verzenden en via track & trace te volgen is.
Voor grotere verzendingen (pallets) hebben wij goede en scherpe prijsafspraken met verschillende vervoersbedrijven.
Auxilium Sales & Retail Service beschikt ook over de mogelijkheid van persoonlijke bezorging middels ons eigen team van chauffeurs en bezorgers. Waarbij bijvoorbeeld gebruik gemaakt wordt van een eigen efficiënt en kostenbesparend routingsysteem en ook afspraken op tijd met de besteller gemaakt kunnen worden. Uiteraard beschikt Auxilium Sales & Retail Service over alle benodigde faciliteiten als onder meer digitale ondertekening voor bewijs van ontvangst.
Iets dat vaak vergeten wordt in het totaalproces is de retourlogistiek. Of we het nou willen of niet, sommige klanten zijn niet altijd tevreden over hun aankoop. Of een product komt helaas defect op bestemming aan. Een goede opzet van retourmanagent is daarom van groot belang. Mede door de nauwe samenwerking met pakketverzenders kan ook dit tijdrovende aspect bij u uit handen worden genomen.