de opdracht
Het fotomarketingteam van promotiebureau Auxilium Promotie & Advies werd, in opdracht van Dokters van de Wereld, ingezet ten behoeve van het bijzondere project ‘Operatie Glimlach’.
Operatie Glimlach is een project waarbij kinderen in ontwikkelingslanden met een open gehemelte of zware brandwonden geopereerd worden, om ze letterlijk een glimlach te geven.
De gedachte van Operatie Glimlach was dat elke glimlach die het fotomarketing team fotografeerde € 1,00 waard was en bij elke 250 glimlachen een kind geopereerd kon worden. Bedrijven betaalden de € 250,00 en kregen hiervoor in ruil in ingelijste poster van al hun gekochte’ glimlachen.
DOELTREFFEND
Doelstelling
- Naamsbekendheid campagne vergroten
- Online boost geven aan offline campagne
- Positieve associaties Dokters van de Wereld versterken
- Zoveel mogelijk foto’s maken door fotomarketingteam voor de online pagina
- Zoveel mogelijk geld ophalen via bedrijfsleven

Uitvoering
Tijdens diverse events en op de meest drukke locaties fotografeerden de fotomarketingteams (kosteloos) bezoekers glimlachend voor het goede doel. Puur en alleen door te glimlachen werd het goede doel dus al gesteund, wat een enorme sympathie bij de deelnemer genereerde.
Men ontving na het nemen van de foto een unieke code, waarmee men zijn om haar glimlach kon downloaden. Maar ook kon doorzenden naar familie, vrienden en overige bekenden. Uiteraard met de doelstelling om ook hun glimlach op de website te uploaden!

Resultaat
- maar liefst 15.000 glimlachen gefotografeerd
- nog eens 15.000 extra glimlachen via doorzending
- opbrengt van € 30.000,00 ten behoeve van operaties
- spontane donaties van deelnemers
- naamsbekendheid vergroot van Dokters van de Wereld
- sympathie bij het bedrijfsleven
